Szanowni Państwo,

miło nam poinformować, że trwa kolejny nabór do programów stypendialnych Programu Fulbrighta na wyjazd do USA: Junior Research Award 2025-26, Fulbright Research Award at Stanford University School of Medicine 2025-26, Graduate Student Award 2025-26, Senior Award 2025-26 i STEM Impact Award 2024-25 oraz nowość (!) – Graduate Student Award LLM in International Human Rights Law at University of Notre Dame 2025-26. 

 

W razie pytań dotyczących poszczególnych konkursów prosimy kontaktować się bezpośrednio z koordynatorkami programów Polsko-Amerykańskiej Komisji Fulbrighta: 

 

Aby dowiedzieć się więcej o programach Fulbrighta zachęcamy do obejrzenia nagrania pierwszego spotkania informacyjnego online.

 

Komisja Fulbrighta zachęca również do zapraszania Ambasadorów i Ambasadorek Programu Fulbrighta do przeprowadzenia spotkań stacjonarnych (bądź online) na Państwa uczelniach, podczas których podzielą się swoimi doświadczeniami z pobytu w Stanach i udzielą wskazówek jak wzmocnić wniosek zgłoszeniowy. Ambasadorzy i Ambasadorki działają w 12 ośrodkach akademickich w Polsce: Białystok, Częstochowa, Gdańsk, Katowice, Kielce, Kraków, Łódź, Lublin, Poznań, Rzeszów, Warszawa i Wrocław. Lista oraz dane kontaktowe Ambasadorów i Ambasadorek znajdują się na stronie: https://fulbright.edu.pl/ambasadorzy/

 

Szczegółowe informacje o tegorocznym naborze i planowanych webinariach, a także komplet materiałów promocyjnych znajdują się na stronie: https://fulbright.edu.pl/stypendia-do-usa/

 

Serdecznie zachęcamy do zapoznania się z nową ofertą Programu Fulbrighta oraz podzielenia się nią z zainteresowanymi osobami.

 

Public Diplomacy Section, U.S. Embassy, Warsaw, Poland

 

 

Junior Research Award 2025-26

Fulbright Junior Research Award 2025-26 to program dla osób z polskim obywatelstwem przygotowujących rozprawę doktorską w polskich instytucjach naukowych.

Celem stypendium, trwającego od 4 do 10 miesięcy, jest realizacja własnego projektu badawczego w amerykańskiej uczelni, instytucie badawczym non-profit lub organizacji pozarządowej w USA, powiązanego z tematyką przygotowywanej rozprawy doktorskiej. Przyjmowane są zgłoszenia ze wszystkich dziedzin z wyłączeniem projektów wymagających bezpośredniego kontaktu z pacjentem. W ramach konkursu Junior Research Award 2024-25 można też składać wnioski o 10-miesięczne stypendium Fulbright Research Award at Stanford University School of Medicine 2024-25. Nabór wniosków trwa do 6 września br.

Więcej informacji: https://fulbright.edu.pl/junior-award/

 

Fulbright Research Award at Stanford University School of Medicine 2025-26

Fulbright Research Award at Stanford University School of Medicine 2025-26 to program dla osób z polskim obywatelstwem przygotowujących rozprawę doktorską w polskich instytucjach naukowych z następujących dziedzin: biologia komórkowa, molekularna lub strukturalna, biochemia, biofizyka albo obszary pokrewne, z wyłączeniem projektów wymagających bezpośredniego kontaktu z pacjentem. Celem stypendium, trwającego od 8 do 10 miesięcy jest realizacja własnego projektu badawczego w Stanford University School of Medicine powiązanego z tematyką przygotowywanej rozprawy doktorskiej. Stypendium jest częścią programu Junior Research Award i oferowane jest we współpracy z Rogala Lab. Nabór wniosków trwa do 6 września br.

Więcej informacji: https://fulbright.edu.pl/junior-award/#stanford

 

Graduate Student Award 2025-26

Fulbright Graduate Student Award 2025-26 to program dla osób z polskim obywatelstwem, zainteresowanych rozpoczęciem studiów drugiego lub trzeciego stopnia w USA, zapewniający finansowanie pierwszego roku nauki w kwocie do 47 000 USD, z możliwością przedłużenia na kolejny rok. Przyjmowane są wnioski na wszystkie kierunki studiów z wyłączeniem studiów medycznych wymagających bezpośredniego kontaktu z pacjentem, programów LLM (Master of Laws) oraz MBA (Master of Business Administration) za wyjątkiem programu LLM in International Human Rights Law współfinansowanego przez Komisję we współpracy z University of Notre Dame. Wyjazd jest możliwy na każdą akredytowaną uczelnię wyższą. Osoby składające wniosek muszą posiadać stopień Magistra do czerwca w roku wyjazdu. Nabór wniosków trwa do 22 kwietnia br.

Więcej informacji: fulbright.edu.pl/graduate-student-award

 

Graduate Student Award LLM in International Human Rights Law at University of Notre Dame 2025-26

Nowość! W ramach konkursu Graduate Student Award można złożyć wniosek o jednoroczne stypendium na odbycie studiów LLM in International Human Rights Law na University of Notre Dame. Osoby składające wniosek muszą posiadać stopień Magistra prawa i polskie obywatelstwo. Stypendium jest oferowane we współpracy z the Law School of the University of Notre Dame. Tematyka programu studiów obejmuje m.in. prawa obywatelskie i polityczne, globalną sprawiedliwość rasową, wolność religijną, międzynarodowe prawo karne dotyczące masowych zbrodni i autorytaryzmu, a także aspekty praw gospodarczych, społecznych i kulturowych związanych z wyzwaniami globalnego ubóstwa, zrównoważonego rozwoju, transgranicznymi nadużyciami praw człowieka przez korporacje, zmianami klimatycznymi i degradacją środowiska i wiele innych. Wymogi oraz procedura selekcyjna pozostają takie same jak dla kandydatów i kandydatek do programu Graduate Student Award. Nabór wniosków trwa do 22 kwietnia br.

Więcej informacji: https://fulbright.edu.pl/graduate-student-award/#llm

 

Senior Award 2025-26

Fulbright Senior Award 2025-26 to program umożliwiający osobom z polskim obywatelstwem zatrudnionym w polskich instytucjach akademickich i naukowych realizację samodzielnych projektów badawczych lub badawczo-dydaktycznych w instytucji goszczącej w USA (tj. amerykańskiej uczelni, instytucie badawczym non-profit lub instytucji rządowe). Stypendium, trwające od 3 do 10 miesięcy, skierowane jest do pracowników i pracowniczek badawczych i dydaktycznych na każdym etapie kariery po uzyskaniu stopnia doktora. Przyjmujemy zgłoszenia ze wszystkich dziedzin z wyłączeniem projektów wymagających bezpośredniego kontaktu z pacjentem. Nabór wniosków trwa do 5 czerwca br.

Więcej informacji: https://fulbright.edu.pl/senior-award/

 

STEM Impact Award 2024-25

Fulbright STEM Impact Award 2024-25 to program dla osób z polskim obywatelstwem, które kierują projektami badawczymi z obszarów STEM i są zatrudnione w polskich instytucjach akademickich i naukowych. Stypendium pozwala na realizację krótkoterminowego (2-6 tygodni) projektu badawczego, dydaktycznego lub badawczo-dydaktycznego oraz na poszerzenie wiedzy z zakresu komercjalizacji nauki lub skutecznego pisania wniosków grantowych w instytucjach w USA. Stypendium przeznaczone jest do pracowników i pracowniczek badawczych i dydaktycznych z doświadczeniem w zarządzaniu projektami badawczymi i nadzorowaniu pracy innych naukowców. Nabór wniosków trwa do 20 maja br.

Więcej informacji: https://fulbright.edu.pl/stem-impact/

IX Miejski Konkurs Piosenki Angielskiej SING A SONG

Szkoła Podstawowa Nr 50 z Oddziałami Integracyjnymi im. Świętej Jadwigi Królowej Polski w Białymstoku oraz Young Learners Resource Center, przy Miejskim Ośrodku Doradztwa Metodycznego Białostockiego Centrum Edukacji serdecznie zapraszają uczniów szkół podstawowych klas IV – VIII do udziału w IX Miejskim Konkursie Piosenki Angielskiej SING A SONG organizowanym pod Honorowym Patronatem Podlaskiego Kuratora Oświaty oraz Prezydenta Miasta Białegostoku.

TERMIN I MIEJSCE:

7 MARCA 2024 r. godz.10.00 - przesłuchania konkursowe Szkoła Podstawowa Nr 50 z Oddziałami Integracyjnymi im. Świętej Jadwigi Królowej Polski w Białymstoku, sala konferencyjna, ul. Pułaskiego 96, 15- 338 Białystok

14 MARCA 2024 r. godz.11.00 - koncert laureatów aula Białostockiego Centrum Edukacji, ul. Ciepła 32, 15-472 Białystok

Regulamin i ogłoszenie, karta zgłoszeniowa  oraz zgoda na przetwarzanie danych danych, na stronie głównej i facebooku MODM Białostockiego Centrum Edukacji.

„Environmental Education, Media Literacy, and Critical Thinking”. - kurs online

Ambasada Stanów Zjednoczonych w Warszawie i Regional English Language Office w Tallinie zapraszają nauczycieli języka angielskiego oraz nauczycieli pozostałych przedmiotów z Polski, Litwy, Łotwy i Estonii do udziału w bezpłatnym kursie online „Environmental Education, Media Literacy, and Critical Thinking”.

Kurs rozpocznie się 4 kwietnia 2024 r. i zakończy szkoleniem stacjonarnym w jednym z krajów, z których pochodzą uczestnicy. Zgłoszenia należy przesyłać do 15 marca.

Zapraszamy do udziału.

Szczegóły programu odnajdą Państwo poniżej.

 The Regional English Language Office would like to invite secondary and primary school teachers of English and other subjects to participate in a free online course on Environmental Education, Media Literacy, and Critical Thinking. This regionally focused program will welcome teachers from Poland, Lithuania, Latvia and Estonia for learning and exchange. 

The course will include content from the “Teaching for the Future: English Teaching to Take on Climate Change” course created by Kansas State University as part of the Online Professional English Network (OPEN) Program as well as materials from English Language Specialist Jeff Share’s publication Teaching Climate Change to Adolescents: Reading, Writing, and Making a Difference.

Description: Coursework is designed to introduce the theory and practice of teaching about climate change, environmentalism, and media literacy in the English as a foreign language (EFL) classroom. Through informative videos and practical readings, you will explore approaches for teaching English or teaching in English that are not only effective but engaging for teen students. 

In the seven weekly live Zoom sessions with the English Language Specialist, you will have the opportunity to reflect on your learning in the online course, learn how to implement the content, practice creating new teaching materials, and brainstorm and network with like-minded teachers. You will learn theory and strategies necessary for successful environmental and media literacy instruction for teenage students with different levels of English proficiency.

Who can apply? English teachers from primary and secondary schools, teachers of other subjects. Teachers from Estonia, Latvia, Lithuania, and Poland. Any questions or concerns related to this program can be sent to the Regional English Language Office at relotallinn@state.gov

Learning Objectives and Learner Outcomes 

By the end of the course, you will:

  • Demonstrate increased understanding of climate change as well as the basic concepts, causes, and impacts of climate change
  • Incorporate strategies for developing teacher and student critical thinking skills
  • Review principles of project-based learning (PBL)
  • Review models that integrate language and content (CBI, CLIL, EMI)
  • Develop classroom-ready materials and assessments that incorporate the theme of climate change and integrate critical thinking, media literacy, and problem-solving skills
  • Discuss how to collaborate across disciplines inside and outside of schools to more effectively help students gain a full understanding of the issue of climate change

This program will be facilitated by English Language Specialist (EL Specialist) Jeff Share, who will guide teachers through the online course content. The EL Specialist will conduct live, online workshops reviewing and deepening the participants' learning each week, giving them more practical techniques and strategies, and answering any questions that participants may have. The EL Specialist Jeff Share will also work with participants in small groups and/or one-to-one coaching settings on teaching climate change in their specific school settings. 

Certificates: At the conclusion of the program the participants will receive certificates. Only those who complete all course tasks and attend 80% of the synchronous online Zoom meetings will be presented with certificates. 

Opportunity to participate in in-person workshop: After the conclusion of the online course with cohorts in Fall 2023 and Spring 2024, a small group of participants will be chosen to travel and participate in a professional training focusing on extension practice, professional development, and implementing course content in their classes. The workshop will be in June or July of 2024. 

Dates and Time: This course is comprised of 3 parts. Part 1 is an online course during which teachers will complete tasks, readings, and discussions asynchronously. Part 2 is seven virtual sessions over Zoom with English Language Specialist Jeff Share on Thursdays at 18:00 Poland and 19:00 Baltics from April 4-May 23.  Finally, after the course for Part 3, participants will have the opportunity to participate in coaching with the Specialist as they extend activities and implement the coursework in their classrooms. The Zoom meetings and the self-paced online course will be a total of about 3-4 hours of work each week.

Online course (self-paced, asynchronous): April 4-May 23

Zoom sessions (synchronous): April 4, 11, 18, 25 (break for May 2) and May 9, 16, and 23 at 18:00 in Poland and 19:00 in the Baltics

Coaching sessions (sign-up, blended formats): May-June

The program has been designed for a group of 50 teachers. 

How to apply? Fill out the following ONLINE APPLICATION FORM HERE

Application deadline: March 15, 2024. Acceptance letters will be sent on or before March 25. 

English Language Specialist Jeff Share

Jeff Share’s research and practice focuses on preparing educators to teach critical media literacy for social and environmental justice. He was an award-winning photojournalist and bilingual elementary school teacher. Since 2007 he has taught at the University of California, Los Angeles (UCLA). Jeff wrote: Media Literacy is Elementary: Teaching Youth to Critically Read and Create Media. He co-authored: Teaching Climate Change to Adolescents: Reading, Writing, and Making a Difference, and The Critical Media Literacy Guide: Engaging Media and Transforming Education. Jeff is a Fulbright Specialist who has taught critical media literacy in India, Argentina, Mexico, China, and Germany. https://jshare.wixsite.com/jeffshare

 Targi uczelni amerykańskich

Serdecznie zapraszamy do udziału w targach uczelni amerykańskich, które odbędą się 15 listopada 2023 w Warszawie.

- porozmawiaj z przedstawicielami różnych uczelni amerykańskich,

- posłuchaj prezentacji ekspertów dotyczących procesu aplikacji na studia w USA

- skonsultuj się z doradcami edukacyjnymi EducationUSA Poland oraz EducationUSA Ukraine w języku polskim, ukraińskim oraz angielskim.

Udział w targach jest bezpłatny. Obowiązuje rejestracja: bit.ly/EdUSA-targi

Kiedy: 15 listopada 2023, godzina 17.00 - 20.00

Gdzie:  Centrum Konferencyjne Golden Tulip Warsaw Centre, ul. Towarowa 2

Wydarzenie odbędzie się w języku angielskim.

Szanowni Państwo, 
Ambasada Stanów Zjednoczonych w Warszawie i Konsulat Generalny USA w Krakowie zapraszają polskich i ukraińskich uczniów, nauczycieli oraz rodziców 
na wirtualne

Szanowni Państwo, 

Ambasada Stanów Zjednoczonych w Warszawie i Konsulat Generalny USA w Krakowie zapraszają polskich i ukraińskich uczniów, nauczycieli oraz rodziców 
na wirtualne targi EducationUSA Poland College Dayktóre odbędą się 12 kwietnia (wtorek) w godz. 16:00-20:00. 

 

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, otwarty dla wszystkich zainteresowanych studiami na amerykańskich uniwersytetach. 

 

Prosimy o przekazanie uczniom i rodzicom zaproszenia do udziału w tym wydarzeniu. 

 

Uczestnicy targów będą mieli okazję zapoznać się ofertą edukacyjną 21 uniwersytetów i dowiedzieć się, jakie są możliwości finansowania studiów na amerykańskich uczelniach. Szkoły, które wezmą udział w targach, dysponują dużym wsparciem finansowym dla studentów zagranicznych.

 

W trakcie targów przedstawiciele uczelni amerykańskich zainteresowanych rekrutacją polskich i ukraińskich uczniów na studia pierwszego stopnia (undergraduate) odpowiedzą na pytania uczestników i wyjaśnią, jakie kryteria, warto brać pod uwagę poszukując najlepszej uczelni i programu dla siebie.

Udział w wydarzeniu jest możliwy po wcześniejszej rejestracji. 

 

Link do rejestracji oraz szczegóły programu EducationUSA Poland College Day znajdują się na stronie internetowej wydarzenia

 

Wydarzenie College Day na Facebooku: https://www.facebook.com/events/696822288117037

Targi są wspólną inicjatywą Ambasady Stanów Zjednoczonych, Konsulatu Generalnego USA w Krakowie oraz Centrum EducationUSA przy Polsko-Amerykańskiej Komisji Fulbrighta w Warszawie.

Więcej informacji o studiach w USA oraz Centrach Doradztwa EducationUSA w Polsce: https://educationusa.pl

 

Dlaczego studia w USA? Tutaj jest odpowiedź: https://www.youtube.com/watch?v=3MYLE9IiUDI

które odbędą się 12 kwietnia (wtorek) w godz. 16:00-20:00. 

 

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, otwarty dla wszystkich zainteresowanych studiami na amerykańskich uniwersytetach. 

 

Prosimy o przekazanie uczniom i rodzicom zaproszenia do udziału w tym wydarzeniu. 

 

Uczestnicy targów będą mieli okazję zapoznać się ofertą edukacyjną 21 uniwersytetów i dowiedzieć się, jakie są możliwości finansowania studiów na amerykańskich uczelniach. Szkoły, które wezmą udział w targach, dysponują dużym wsparciem finansowym dla studentów zagranicznych.

 

W trakcie targów przedstawiciele uczelni amerykańskich zainteresowanych rekrutacją polskich i ukraińskich uczniów na studia pierwszego stopnia (undergraduate) odpowiedzą na pytania uczestników i wyjaśnią, jakie kryteria, warto brać pod uwagę poszukując najlepszej uczelni i programu dla siebie.

Udział w wydarzeniu jest możliwy po wcześniejszej rejestracji. 

 

Link do rejestracji oraz szczegóły programu EducationUSA Poland College Day znajdują się na stronie internetowej wydarzenia

 

Wydarzenie College Day na Facebooku: https://www.facebook.com/events/696822288117037

Targi są wspólną inicjatywą Ambasady Stanów Zjednoczonych, Konsulatu Generalnego USA w Krakowie oraz Centrum EducationUSA przy Polsko-Amerykańskiej Komisji Fulbrighta w Warszawie.

Więcej informacji o studiach w USA oraz Centrach Doradztwa EducationUSA w Polsce: https://educationusa.pl

 

Dlaczego studia w USA? Tutaj jest odpowiedź: https://www.youtube.com/watch?v=3MYLE9IiUDI